نشست دکتر بنیادی منتخب مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با دانشگاهیان
منتخب مردم کاشمر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید به دانشگاه به عنوان مکان تولید علم و پرورش نیروی انسانی احترام بگذاریم. شایسته است استادان، دانشجویان و کارکنان مراکز آموزش عالی ارزش خاصی برای دانشگاه قایل باشند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز کاشمر ، دکتر بهروز بنیادی در نشست هم اندیشی مراکز آموزش عالی شهرستان کاشمر
که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: «باید قدردان استادان، کارکنان و دانشجو هر مجموعه دانشگاهی باشیم. اینان با حضور خود باعث افزایش جایگاه و منزلت دانشگاه می‌‏شوند. باید هدف ما کاهش دغدغه دانشگاهیان اعم از استاد و کارمند و دانشجو باشد. به سهم خود در مجلس در این راستا حرکت خواهم کرد.
نماینده منتخب کاشمر در مجلس دهم با قدردانی از دستاوردهای مراکز آموزش عالی شهرستان افزود: کاشمر برای پیشرفت نیازمند مراکز آموزش عالی مقتدر و پویاست. تعامل میان دانشگاه‏‌ها ضروری است. در فرایند توسعه باید از موازی کاری در ایجاد رشته‏‌های جدید پرهیز شود. باید ارتقای کیفی در تولید علم و پژوهش هدف مراکز آموزش عالی شهرستان باشد. برگزاری همایش‏‌های بی‌هدف و غیر ضروری شایسته دانشگاه‌های کاشمر نیست. باید بر اساس دغدغه‏‌ها و نیازهای شهرستان همایش برگزار کرد. در این همایش‏‌ها باید شاهد حضور استادان بزرگ استان و کشور باشیم.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به جایگاه رفیع دانشگاه در حل مسایل و مشکلات ادامه داد: دانشگاه باید در تمام مسایل شهرستان حاضر باشد. روسای دانشگاه باید دانشگاه را بر مدیران شهرستان تحمیل کنند. در سطح شهرستان باید این سوال مطرح باشد که دانشگاه چه نقشی در مدیریت دارد؟ چه کسی مانع حضور دانشگاه به عنوان مشاور در کنار مدیران شهرستان است؟ این مسئله باید آسیب‌شناسی شود. نخبگان و دانشگاهیان نباید خود را مخفی کنند. نخبگان باید چشم بینا و تیزبین جامعه باشند. با حضور دانشگاهیان شاهد تغییرات مثبتی در سطح جامعه خواهیم بود.
منتخب مردم کاشمر با تشکر از اهتمام دانشگاه‏‌ها در حوزه پژوهش و تحقیق یادآور شد:«موضوع شرکت‏‌های دانش‌بنیان بسیار مهم است. کشور به این شرکت‏‌ها نیاز وافر دارد. پایه هر نظامی امنیت و اقتصاد است. شکر خدا در موضوع امنیت و قدرت دفاعی در وضعیت خوبی هستیم. هیچ‌کس قدرت درگیری فیزیکی با ما را ندارد. ولی در امر اقتصاد ضعف‏‌هایی داریم. باید با کمک دانشگاه و ایجاد شرکت‏‌های دانش‌بنیان در راه تقویت اقتصاد کشور گام برداریم.
وی تمرکززدایی در دانشگاه‏‌ها در سطح کشور را موضوعی مهم دانست و عنوان کرد: دانشگاه‏‌های هر منطقه باید مستقل باشند. باید به درآمدزایی از راه‏‌هایی غیر از شهریه توجه کرد. استفاده از افکار استادان و کارکنان و دانشجویان در انتخاب روسای دانشگاه‏‌ها ضروری است. مدیران هر مجموعه باید در یک دموکراسی واقعی از میان‌‌ همان مجموعه انتخاب شوند. اعضای هیات علمی هر دانشگاه باید در انتخاب رئیس ایفای نقش کنند.
بنیادی با تشکر از راهکارهای مطرح شده در این نشست تاکید کرد: من دانشگاهیان را اعم از استاد و کارمند و دانشجو را مشاور و امین خودم می‌‏دانم و یقین در دفتر ارتباطی خود کارگروه‌‏های مختلفی راه‏‌اندازی خواهم کرد که امیدوارم کارگروه مربوط به دانشگاه دارای فعالیت خوبی باشد. این کارگروه باید فارغ از مسایل سیاسی به بررسی مشکلات شهرستان پرداخته و ارائه راه حل کنند. این کارگروه باید در مسایل استانی و ملی نیز ارائه مشاوره کند
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر