اکران فیلم های برگزیدۀ پنجمین جشنوارۀ بین المللی فیلم سبز در دانشگاه پیام نورکاشمر افتخاری بزرگ برای دانشگاه پیام نور برای نخستین بار در سطح کشور ، فیلم های برگزیدۀ پنجمین جشنوارۀ بین المللی فیلم سبز در یک شهرستان اکران شد!
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نورمرکز کاشمر، اکران فیلم های برگزیدۀ پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز از 19 تا 21 آبان ماه  با حضور دکتر صالحی مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ، مهندس فرهادی فرماندار کاشمر ، مهندس جمعه پور ریاست اداره حفاظت محیط زیست کاشمر و با حضور پرشورفعالان زیست محیطی ، استادان و دانشجویان در محل آمفی تآتر پروفسورشمس شریعت تربقان برگزار گردید.این مراسم که افتخاری بزرگ برای دانشگاه پیام نور محسوب می شودبه دنبال سفر مهندس درویش، معاون خانم دکتر ابتکار و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور به کاشمر برنامه ریزی شد.
 شروع مراسم، تلاوت آیاتی چنداز کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی بود. سپس دکتر حامد خاتمی پور سرپرست دانشگاه پیام نورمرکز کاشمر در آیین افتتاحیه این مراسم با بیان این که برای نجات نفس‌های به شماره افتادۀ زمین، باید تلاش کرد، گفت: زمینِ ترک خوردۀ امروز،  نیازمنده حمایت‌های جدی است. وی ابراز امیدواری کرد این جشنواره برای همه ، حاوی پیام‌های بلندی باشد، تا به محیط زیست اطراف خود دقیق‌تر و عمیق‌تر توجه کنیم.
در ادامه ی برنامه مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: امروز برای حفظ محیط زیست به فداکاری شهروندان نیاز داریم. دکتر صالحی در آیین افتتاحیه اکران برترین فیلم‌های سینمایی محیط زیستی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران با بیان این که شهرستان کاشمر در اجرای برنامه‌های زیست محیطی همیشه پیشگام بوده است، اظهار کرد: بسیار خرسندم که با تلاش دوستداران محیط زیست کاشمر فیلم‌های برگزیده در این شهرستان به نمایش در می‌آید.
وی با اشاره به این که کاشمر (به جز مراکز استان‌ها )تنها شهرستان در ایران است که فیلم‌های برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران در آن به نمایش در می‌آید، خاطرنشان کرد: امیدوارم دانشجویان و اهالی کاشمر از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.
صالحی با اعلام این که امروز هالیوود و فیلم‌سازان آن تنها به مظاهر دنیوی توجه دارند به طوری که بسیاری از فیلم‌هایی که می‌سازند در جهت تخریب طبیعت، محیط زیست، انسانیت و اخلاق است، اظهار کرد: در برابر این گونه فیلم‌ها هنرمندانی نیز هستند که با هنر خود دریچه جدیدی به روی ما گشوده‌اند تا از این دریچه، محیط زیست را هم از نظر زیبایی
ها و هم در بعد جفایی که به آن می‌شود، مشاهده کنیم.
دکتر صالحی با اشاره به این که امروز برای حفظ محیط زیست باید به پاخیزیم افزود: بدون شک با نشستن پشت میز و به بیرون نگاه کردن نمی شود محیط زیست را حفظ کرد بلکه باید در فضایی توأم با فداکاری در حفظ آن تلاش کرد. وی با بیان این که امروز عده‌ای برای حفظ محیط زیست و انفال الهی جان خود را فدا می کنند، اظهار کرد: ما برای حفظ محیط زیست به فداکاری نیاز داریم.
مدیر کل محیط زیست خراسان‌رضوی با اعلام این که باید در یک فضای عالمانه و خردمندانه و با کمک همه مردم به خصوص دانشگاهیان، خردمندان و هنرمندان و در یک کار تیمی برای حفظ محیط زیست تلاش کرد، گفت: محیط زیست متعلق به دولت و یا گروه خاصی نیست. ایشان با تأکید براین که با سیاسی کاری نمی‌توان محیط زیست را نجات داد، افزود: اگر کاری تیمی با هنر هنرمندان عجین شود و از دریچه هنر به آن پرداخته گردد بسیار موثرتر خواهد بود.
صالحی اظهار کرد: کاشمر و منطقه ترشیز سرشار از افراد خردمند و فرهیخته است، چرا که تاکنون توانسته اند برای حفظ محیط زیست تلاش های بسیاری انجام دهند.
مراسم اختتامه این جشنواره جمعه شب برگزارگردید. در این بخش، مهندس جمعه پور رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر مراتب تقدیر و تشکرخود را از مجریان برگزاری این برنامه که در نوع خود در کشور کم نظیر بوده است را اعلام کرد.
سخنران پایانی اختتامیه، آقای دکتر سادات، مدیر موسسه فرهنگی هنری باغ حکمت ترشیز بود. ایشان با اشاره به ضرورت پرداختن به محیط زیست، این هشدار را داد که اگر به هوش نباشیم مصائبی که امروزه دامن شهرهای بزرگ را گرفته است در آینده ای نزدیک به شهرهای کوچک نیز خواهد رسید. وی همچنین با گلایه از برخی مدیران نهادهای فرهنگی و آموزشی افزود آرزو داشتیم عمده فضای سالن را مدیران مراکز فرهنگی و آموزشی و زیرمجموعه ایشان پر کنند. دکتر سادات خاطرنشان کرد در حالی که ما در شهرستان از داشتن سینما محرومیم شایسته است از چنین فرصتهایی بهترین استفاده را ببریم.
گفتنی است این جشنواره با همکاری دانشگاه پیام نور کاشمر، اداره حفاظت محیط زیست کاشمر، شهرداری کاشمر، موسسه فرهنگی هنری باغ حکمت ترشیز،شرکت دلنواز ترشیزبرگزارگردید..

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر